ALKUŞ TURİZM 2017 HAC ZİYARETLERİ ( MEDİNE )

30/Temmuz/ 2017 Pazar Günü: Yenişehir – İznik - İnegöl ve Bursa’dan 253 Hacı adayımız, 5 Şirket görevlimiz ve 8 Din görevlimiz ile Hac görevimiz için altı otobüs olarak yola çıktık. Gündüz saat 17.15 de Yenişehir hava limanından THY 270 kişilik uçağı ile Medine’yi Münevvere ’ye uçtuk. Gece saat 20.30 da Medine’yi Münevvere hava limanına iniş yaptık. Hava limanında işlemlerimizin tamamlanmasından sonra otelimize hareket ettik. Otelimize yerleştikten sonra otel lobisinde gurubumuz ile beraber toplanıp sabah namazını kılmak ve Peygamber efendimizi selamlamak üzere Mescidi Nebeviye gittik. Namazdan sonra Medine’de olduğumuz her sabah gurubumuzla toplanıp selamlama yapacağımız yere gidip beraberce peygamber efendimizi selamlama yaptık. Selâmlama yaptığımız bu yerde Medine’de kalacağımız hergün sabah namazından hemen sonra burada toplanıp Selâmlama yapacağımızı, Burada bilgi vereceğimizi daha sonra Medine ziyaretlerimize buradan gideceğimizi hacılarımıza bir daha hatırlatmış olduk. Yorgun olduğumuz için dinlenmek üzere otelimize döndük.

31/Temmuz/2017 Pazartesi: Medine’de ilk gün ve ilk sabahımız. Hacı adaylarımız oldukça heyecanlı durumda. Sabah namazını kıldıktan sonra yeşil kubbenin karşısında ilk buluşmamız. Peygamberimizi Selâmladık, gönderilen Selâmları söyledik, dua yaptık. Bugün ilk günümüz eksiklerimizi gidermeye çalıştık. İkindi namazından sonra erkekler ile Babus Selamın önünde buluşup Mescidi Nebevinin içini tanıttık. Önemli Yerler hakkında bilgi verdik. Cennet Bahçesini, Tövbe direğinin önemini, Ashabı Suffenin yerini, Babı Cibril, Mihraplar ve direkler hakkında bilgi verdik. Peygamber Efendimiz zamanındaki mescidin sınırları ile Mescidi nebeviye yapılan ilaveler hakkında bilgi verdik. Bayan görevlimiz ile Bayan hacılarımızı yatsı namazından sonra selamlamaya götürüp hem görevlerini yaptırdı hem Peygamber efendimizi selamlama için yardımcı oldu.

01/Ağustos/2017 Salı: Sabah namazından sonra yeşil kubbenin karşısında toplanıp Selâmlama yaptık. Selamlama ile beraber duamızı yaptık. Gönderilen selamları söyledik. Hatimleri ve okunanları bağışladık. Peygamberimizin mescidi ve kabri hakkında bilgi verdik. Peygamber efendimizi selamlamanın önemini anlattık. Daha sonra Mescidi nebevinin etrafındaki mescitleri ziyarete gittik. Mescidi Gamame, (Bulut Mescidi) Peygamber efendimizin Bayram namazlarını kıldırıp yağmur duasını yaptığı yer ve Hz Ebubekir Mescidi, Hz Ali mescidi hakkında bilgi verdik. Hz Ebubekir’in halife seçildiği beni saide bahçesine gidip bu bahçe hakkında bilgi verdik. Ziyaretlerden sonra otelimize döndük. Saat 08.00 de gurubumuz ile beraber hurma bahçesine gidildi. Hurmalarımız alınıp kargoya verildi. İkindi namazından sonra hacılarımızla toplanıp Cennetül baki kabristanlığını ziyarete gittik. Kabristanlıkta bilinen kabirleri (peygamberimizin hanımları, Kızları, Torunları, Sütannesi Halime, Hz Osman r.a ile sahabe kabirleri) ziyaret edip onlar hakkında bilgi verdik. Fatihalar okuyup dualarımızı yaptık. Medine’deki Cennetül Baki kabristanlığı yeryüzünde içinde ençok sahabe kabri olan bir kabristanlıktır.

02/Ağustos/2017 Çarşamba: Sabah namazından sonra Selâmlamayı yapıp Selâmlamadan sonra Medine dış ziyaretlerimiz için otele döndük. Sabah kahvaltımızı yapıp daha sonra otobüslerle Medine dış ziyaretlere gittik.  İlkönce Uhud dağı ve Uhud şehitlerine gittik. Okçular tepesine çıktık. Uhud harbi hakkında bilgi verdik. Uhud şehitlerine Fatihalar okuduk. İkinci ziyaret yerimiz Mescidi Kıbleteyn yani iki kıbleli mescit. Kıblenin Mescidi Aksa’dan Mescidi harama çevrildiği yer. Peygamber efendimiz (s.a.v) bir gün burada öğle namazını kılarken kıble değişikliğini emreden ayet geldi ve bir namazı iki kıbleye doğru kılmış oldu. Oradan da Hendek harbinin yapıldığı yere yani yedi mescitlere gidip bilgi verdikten sonra, Mescidi Kuba’ya gittik. Mescidi Kuba’nın önemini anlattık. Umreye bedel iki rekât namaz kıldık. Kuba mescidi yeryüzünün ilk mescidi olduğunu hatırlatmış olduk. Buradaki eriş kuyusu hakkında bilgi verdik. Hz Osman’ın nübüvvet yüzüğünü düşürdüğü kuyu buradaydı.

03/Ağustos/2017 Perşembe: Sabah namazından sonra yeşil kubbenin karşısında toplanıp Selâmlama yaptık. Mescidi nebevinin etrafındaki mescitleri ziyarete gittik. Hz Osman’ın ve Hz Ömer’in mescitleri ile Bilal’i Habeşi mescidini ziyaret edip bunlar hakkında bilgi verdik.  Hanımlar yatsı namazından sonra Peygamber efendimizi selamlamaya gidince, erkekler ile otelimizde ihram hakkında sohbet toplantısı yaptık. Hacılarımızı bilgilendirmiş olduk.

04/Ağustos/2017 Cuma: Sabah namazından sonra peygamber efendimizi selamlama yaptık. Günlerden Cuma olduğu için Kahvaltı yapmaya otelimize erken döndük.  Cuma namazı Mescidi Nebevi için erken gelmemiz gerekiyordu. Sabah selamlamasından sonra hacı adaylarımıza özellik ile ilk defa Cuma namazı kılacak bayanlara Cuma namazının kılınması hakkında, Erkeklere de Medine’de Zuhri ahir namazı kılmaya gerek olmadığı, bu namazı ne için kıldığımız hakkında bilgi verdik.

05/Ağustos/2017 Cumartesi: Sabah Selâmlamadan sonra Mescidi Nebevinin etrafındaki önemli mescitleri ziyaret edip bunlar hakkında bilgi verdik. Otelimize döndük. Öğleden sonra Cumartesi olduğu için Kuba Mescidine ziyarete gittik.  Peygamber efendimiz s.a.v Medin’de olduğu her Cumartesi Mescidi Kuba’ya giderdi. Bizde bu sünneti yerine getirmiş olduk.

06/Ağustos/2017 Pazar: Sabah namazından sonra yeşil kubbenin karşısında toplanıp Selâmlama yaptık.  Otelimize dönüp bayanlar selamlamaya gitti, Erkeklere de Hac ve Umre hakkında bilgi verdik. İkindiden sonra Osmanlı Tren istasyonuna gittik. İçeriye girdik ve tren ve rayları hakkında bilgi verdik. Mescidi Sukya ve Mescidi Anberiye hakkında bilgilendirme yaptık.

07/Ağustos/ 2017 Pazartesi: Medine’den ayrılıyoruz. Sabah namazından donra Sabah selamlaması veda selamımız oldu. Selamlamadan sonra hemen otelimize döndük. Otobüslerimiz gelmiş bizi bekliyordu. Kahvaltı yapıp ihramlarımızı giyip eşyalarımızı indirerek otobüslerimize geçtik.  Mekke’ye en uzak mikat yeri olan Zulhuleyfe Mikatın’da ihram namazı kılıp niyetlerimizi ettik. Mekke için yola koyulduk.

ALKUŞ TURİZM 2017 HAC ZİYARETLERİ( MEKKE)

07/Ağustos/2017 Pazartesi: İkindi saatlerinde saat beşte Mekke’deki otelimize yerleştik. Daha sonra Gece saat on bir de umremizi yapmak için Kâbe’ye gittik. Tavaf ve sayımızı gurup olarak yaptık. Oldukça rahat ve kolay oldu. Erken gelmiş olmanın rahatlığını yaşadık. Otelimize döndük ve tıraş olup ihramdan çıktık. Kayıp hacımız olmadı. Rahat bir şekilde görevimizi yerine getirdik.

1) TAVAFLARIMIZ: Mekke’ye geldiğimiz ilk günden itibaren günlük tavaflarımıza başladık ve gurubumuzla tavaf ettik. Öğleden ve Yatsıdan sonra olmak üzere gurubumuzla günde iki defa tavaf yaptık. Gurubumuzun bu tavaflara katılımı güzel oldu. Tavaflardan sonra topluca dua edip tavaf namazlarımızı kılıp, hacılarımıza bilgiler verdik. Hac yaklaşınca tavaflarımıza ara verdik. Otelimizde hac toplantılarımıza başladık. Öğle namazından sonra otel lobisinde hac derslerimize devam ettik. Arafat’a çıkacağımız zaman yapılacakları anlattık. Hacılarımızı bilgilendirdik.  Öğle ve yatsı namazını otelimiz de kılıp namazdan sonra namaz ve ilmihal bilgileri ile önemli bilgiler verdik.

2) İÇ ZİYARETLERİMİZ: Ebu Süfyanın ve Ebu Cehilin evlerini tarif ettik ve bilgi verdik.  Peygamberimizin doğduğu ev, Cebeli Kubeys ve Ecyad tepesi hakkında bilgi verdik. Mescidi Raye (sancak mescidi), Mescidi Şecere (ağaç mescidi), Mescidi Cin ve Cennetül Mualla kabristanlığını ziyaret edip bilgi verdik.  Yatsı tavafından sonra Kâbe ve önemli mekânları ile Hacerül Esvet, Mültezem, Rüknü Yemani ve altınoluk, hicri İsmail, Micen (Cebrail’in peygamberimize imam olduğu yer) hakkında bilgi verdik. Hacılarımız Altınoluğun altında ve Micen ’de namaz kıldılar. Mültezem ’de dua ettiler.  Darun Nedve (o zamanki hükümet konağı), Peygamberimizin halası Ümmi Haninin evi, Miraç başlangıcı, peygamberimizin Burağı bağladığı direk hakkında bilgi verdik. Bir akşam Yatsı tavafından sonra Sümeyye validemizin kabrinin olduğu kabristanlığa gittik. Hz Ebu Bekir’in, Hz Hamza’nın evinin olduğu mescitlerden, Halit bin Velit mescidinden Ömer dağı ve civarı hakkında bilgi verdik.

3) DIŞ ZİYARETLERİMİZ: 09/Ağustos/2017 Çarşamba günü Mekke’yi Mükerreme dış gezimizi yaptık. Önce Cebeli Sevr’e gittik peygamber efendimizin hicretini ve Sevr mağarasında Hz Ebubekir ile saklanmasını anlattık. Buradan Arafat’a gittik Önce Mescidi Nemire’ye gittik, bu mescidin yarısı Arafat sınırları içinde yarısı dışında kalıyor. Burada Arafat’ın önemini anlattık. Buradan Cebeli rahme ye gittik ve yukarıya kadar çıktık. Hz Âdem ile Havva validemizin buluşmasını, Peygamberimizin veda hutbesini anlattık. Cebeli Rahme’de dua ettik. Müzdelife ’de Meşaril haram mescidine gittik, Müzdelife mescidi hakkında bilgi verdik. Hacıların Müzdelife ‘de yaptığı görevleri anlattık. Müzdelife ’den sonra Mina şeytan taşlamaya geldik.  Daha sonrada ilk vahyin indiği nur dağına gittik. Peygamber efendimizin peygamber oluşunu ve Kur’an’ın ilk ayetlerinin inişini anlattık. Kadir gecesinden bahsettik. Hacca yakın bir gece yatsı namazından sonra şeytan taşlamaya yaya yürüdük. Mescidi Akabeyi ziyaret ettik. Akabe biatleri hakkında bilgi verdik.  Şeytan taşlama için tatbikat yaptık. Sevr ve nur dağına çıkmak isteyenleri ise gece götürdük.

4) UMRELERİMİZ: Bütün umrelerimizi gece yaptık. Yatsıdan sonra saat 22:00 da otelden hareket ettik. Birinciumremizi Medine’den gelirken yaptık. İkinci  umremizi Cirane mikatından yaptık. Cirane kuyusunun olduğu yerde peygamber efendimizin Huneyn savaşından ve Cirane’de ganimetlerin taksiminden bahsettik. Şifalı olduğu kabul edilen Cirane suyundan aldık. Haremi şerife gelirken Mescidi İcabeye uğradık burası hakkında bilgi verdik. Üçüncü umremizi Tenim mikatından gece yaptık. Buraya giderken Mekke şehitliğine, Hz Ömer’in oğlu Abdullah’ın mezarının bulunduğu kabristanlığı ziyaret ettik. Dördüncü umremiz yine Tenim mikatından oldu. Buradan dönerken peygamber efendimizin hanımı Meymune validemizin kabrine uğradık, Meymune validemiz hakkında bilgi verdik. Beşinci umremiz için gece Arafat’a gittik. Cebeli Rahme’nin eteklerinde Mimar Sinan’ın su kanallarının yanında ihram için niyetimizi yaptık. Osmanlı su kanalları hakkında bilgi verdik. Altıncı umremiz bayramdan sonra Hudeybiye mikatından yaptığımız umremiz oldu.

DERSLERİMİZ: Hareme gidemediğimiz günlerde öğlen ve yatsı namazını müteakip otel mescidinde ve lobide otelimizdeki derslerimiz ile hacılarımızı bilgilendirdik.  Arafat, Müzdelife, Mina hakkında bilgi verdik. Bir gece Mina’ya gidip şeytan taşlama tatbikatı yaptık. Şeytan taşlarken de bu tatbikatın faydasını gördük. Mescidi Akabeyi ziyaret ettik. Bir gece otelimizin mescidinde gurubumuzla beraber tespih namazı kıldık. Derslerimizle hacılarımızın bilgili ve doğru görev yapmalarını sağladık.

HAC: 30.Ağustos. Çarşamba günü gecesi Otelimizde ihramlanıp, Otel mescidinde ihram namazlarımızı kıldık, Hac niyetimizi yapıp birbirimizle helalleştikten sonra Arafat’a çıktık.  01.Ağustos. Perşembe günü Arafat vakfemizi yaptık. Arafat’ta Öğle ile İkindi namazlarımızı cemi taktim olarak öğle namazı vaktinde kıldık, arkasından vakfeye durduk dualar ettik. Güneş battıktan sonra Müzdelife ’ye intikal başladı. Gece Müzdelife ‘ye geldik. Akşam ve Yatsı namazlarımızı cemi tehirle Müzdelife ’de kıldık. Daha sonra bayram günlerindeki şeytan taşlamak için taşlarımızı Müzdelife de topladık. Geceyi Müzdelife’deki çadırımızda geçirdik. Sabaha karşı sabah namazını kılacağımız ve arkasından Müzdelife vakfesi yapacağımız yere kadar yürüyerek gittik. Sabah namazımızı Müzdelife ‘de kılıp namazdan sonra Müzdelife vakfemizi yaptık. Kestirme yollardan Mina’ya varıp sabah erken saatlerde şeytan taşladıktan sonra otelimize döndük. Öğle vakti ihramdan çıkıp, Cuma namazına gittik. Cuma namazından sonra hacılarımızla toplandık, birbirimizle bayramlaştık ve haccımızı tebrik ettik daha sonra kalan görevlerimizin gün ve saatlerini, programlarını hacılarımıza söyledik. Gece yatsıdan sonra bayramlaşma ve diploma merasimi yaptık. Bayramın ikinci günü gece yatsıdan sonra haccımızın tavaf ve Say’ını yapmak üzere haremi şerife şirket olarak tuttuğumuz otobüsler ile gittik.  İkinci ve üçüncü günlerde ikindiden sonra şeytan taşlamaya gittik rahat bir şekilde şeytan taşladık.  Türkiye’ye dönüşümüzden bir gün önce veda tavafımızı yapıp görevlerimizi bitirdik.

Allah c.c Haccımızı kabul etsin, karşılığı Cennet olan ibadetlerden eylesin. Hacılarımızdan ve Hocalarımızdan Allah c.c razı ve hoşnut olsun. ÂMİN