ALKUŞ TURİZM 2018 HAC ZİYARETLERİ ( MEDİNE )

17/Temmuz/2018 Salı Günü: Yenişehir – İznik - İnegöl ve Bursa’dan 258 Sakarya’dan 31 Hacı adayımız 6 Şirket görevlimiz ve 8 Erkek 2 Bayan Din görevlilerimiz ile toplam 305 kişi Hac görevimiz için yedi otobüs olarak yola çıktık.

Gece saat 23.15 de Yenişehir hava limanından THY 350 kişilik uçağı ile Alkuş Turizm olarak Medine’yi Münevvere ’ye uçtuk. Gece saat 02.30 da Medine’yi Münevvere hava limanına iniş yaptık. Hava limanındaki işlemlerimizin tamamlanmasından sonra otobüsler ile otelimize hareket ettik. Otelimize yerleştikten sonra sabah saat 11.00 de otel lobisinde gurubumuz ile beraber toplanıp Peygamber Efendimizi selamlamak üzere Mescidi Nebeviye gittik. Her sabah toplanacağımız selamlama yerimiz de Selamlama yaptık, Öğle namazlarımızı Mescidi Nebevide kılıp daha sonra otelimize döndük.  Diğer günler Medine’de olduğumuz her sabah burada toplanıp selamlama yaptık. Hacı adaylarımıza burada Medine, Mescidi Nebevi ve Ravzayı Mutahhara hakkında bilgi verdik. Gezilerimize buradan hareket ettik. Medine için anlatımlarımızı burada yaptık. Hatimlerimizin duasını, gönderilen selamların bağışlanmasını, önemli bilgilendirmelerimizi burada yaptık. Selamlama öncesi Yasin, Tebareke, Amme surelerini okuyup duasını yaptık. Güzel bir buluşma idi.

18/Temmuz/2018 Çarşamba: Bugün ilk günümüz hacı adaylarımız oldukça heyecanlı. İkindi namazından sonra erkekler ile Babus Selamın önünde buluşup Mescidi Nebevinin içini tanıttık. Önemli Yerler hakkında bilgi verdik. Cennet Bahçesini, Tövbe direğinin önemini, Ashabı Suffenin yerini, Babı Cibril, Mihraplar ve Mescit içindeki direkler hakkında bilgi verdik. Peygamber Efendimiz zamanındaki Mescidin sınırları ile Mescidi Nebeviye yapılan ilaveler hakkında bilgi verdik. Bayan görevlilerimiz Bayan hacılarımızı da yatsı namazından sonra selamlamaya götürüp hem görevlerini yaptırıp bilgi verdiler, hem Peygamber efendimizi selamlama için yardımcı oldular. Medine’de ve Mescidi nebevide bulunmak büyük mutluluk verdi.

19/Temmuz/2018 Perşembe: Sabah namazından sonra Yeşil Kubbenin karşısında toplanıp Selâmlama yaptık. Selamlama ile beraber duamızı yaptık. Gönderilen selamları söyledik. Hatimleri ve okunanları bağışladık. Peygamberimizin Mescidi ve kabri hakkında bilgi verdik. Peygamber Efendimizi selamlamanın önemini anlattık. Daha sonra Mescidi nebevinin etrafındaki mescitleri ziyarete gittik. Mescidi Gamame, (Bulut Mescidi) Peygamber efendimizin Bayram namazlarını kıldırıp yağmur duasını yaptığı yer ve Hz Ebubekir Mescidi, Hz Ali mescidi hakkında bilgi verdik. Hz Ebubekir’in halife seçildiği beni saide bahçesine gidip bu bahçe hakkında bilgi verdik. Ebu Talha’nın Beyruha bahçesi hakkında bilgi verdik. Ziyaretlerden sonra otelimize döndük İkindi namazından sonra hacılarımızla toplanıp Cennetül baki kabristanlığını ziyarete gittik. Kabristanlıkta bilinen kabirleri (peygamberimizin hanımları, Kızları, Torunları, Sütannesi Halime, Hz Osman r.a ile sahabe kabirleri) ziyaret edip onlar hakkında bilgi verdik. Fatihalar okuyup dualarımızı yaptık. Medine’deki Cennetül Baki kabristanlığı yeryüzünde içinde ençok sahabe (Peygamberimizin arkadaşları) kabri olan bir kabristanlıktır.

20/Temmuz/2018 Cuma: Sabah namazından sonra Kuran okuduk Peygamber efendimizi Selâmlama yapıp, Dualarımızın arkasından Cuma namazı hakkında hacı adaylarımızı bilgilendirdik. Cuma sabahı olduğu için otelimize döndük. Kahvaltımızı yapıp Cuma namazı için vakitlice Mescidi Nebeviye geldik.

21/Temmuz/2018 Cumartesi: Her sabah olduğu gibi Sabah Selâmlamasından sonra Medine dış ziyaretlerimiz olduğu için otele döndük. Medine dış ziyaretimizi Cumartesi gününde yapmaya özen gösterdik. Çünkü bu ziyaretler içinde Kuba Mescidi ziyaretimizde vardı. Peygamber Efendimiz (s.a.v) Medine’de olduğu zaman her Cumartesi binekli veya yaya Kuba Mescidine mutlaka giderdi. Cumartesi günü bizde bu sünneti seniyeyi yerine getirmiş olduk.

Sabah kahvaltımızı yapıp daha sonra otobüslerle Medine dış ziyaretlerimize gittik.  İlkönce Uhud dağı ve Uhud şehitlerine gittik. Uhud harbi ve Uhud şehitleri hakkında bilgi verdik. Uhud şehitlerine Fatihalar okuduk. İkinci ziyaret yerimiz Mescidi Kıbleteyn yani iki kıbleli mescit oldu. Kıblenin Mescidi Aksa’dan Mescidi Harama çevrildiği yer. Peygamber Efendimiz (s.a.v) bir gün burada öğle namazını kılarken kıble değişikliğini emreden ayet geldi ve bir namazı iki kıbleye doğru kılmış oldu. Oradan da Hendek harbinin yapıldığı yere yani Yedi Mescitlere gidip bilgi verdik, Hendek harbini anlattık, sonra, Mescidi Kuba’ya gittik. Mescidi Kuba’nın önemini anlattık. İki rekât namazı Umreye bedel olan namaz kıldık. İki, iki altı rekât namaz kıldık. Kuba mescidi yeryüzünün ilk mescidi olduğunu hatırlatmış olduk. Buradaki Eris kuyusu hakkında bilgi verdik. Hz Osman’ın nübüvvet yüzüğünü düşürdüğü kuyu burası olduğunu söyledik.

22/Temmuz/2018 Pazar: Sabah namazından sonra yeşil kubbenin karşısında toplanıp Selâmlama yaptık. Mescidi nebevinin etrafındaki mescitleri ziyarete gittik. Hz Osman’ın ve Hz Ömer’in mescitleri ile Bilal’i Habeşi mescidini ziyaret edip bunlar hakkında bilgi verdik. Bir gece yatsı namazından sonra hurma bahçesine gittik.

Not 1: Medineyi Münevvere ’de bulunduğumuz günler içerisinde Bayanları Bayan Din görevlilerimiz, Erkekleri Erkek Din görevlilerimiz muntazam olarak Peygamber efendimizi selamlamaya götürüp selamlama yaptırdılar.

Not 2: Medineyi Münevvere ’de Yatsı namazından sonra otelimizin yemek hanesinde Mekke derslerimizi yaptık. Tavaf ve umre ne olduğunu anlattık. Yapacağımız hac çeşidi Haccı Temettüden bahsettik. İhramı anlattık. İhram yasaklarını söyledik. Hac konusunda hacı adaylarımızı bilgilendirmiş olduk.

23/Temmuz/2018 Pazartesi: Sabah namazından sonra peygamber Efendimizi selamlama yaptık.    Bu selamlama veda selamlaması idi. Medine’den ayrılış zor oldu. Tesellimiz Mekke’yi Mükerreme’ye gidiyor oluşumuz. Selamlamadan sonra otelimize döndük, İhramlarımızı giydik. Otobüslerimize bindik. Dediğimiz saatte tam 08:00 de Mekke için hareket ettik. Medine Mikatı Zülhuleyfe’ye vardık. Önce İhram namazlarımızı kıldık. Sonra hep beraber İhram niyetimizi yaptık. Otobüslerimize geçerek, Mekke’yi Mükerreme’ye gittik. İkindi vakti Mekke otelimize varmış olduk.  Medine günlerimiz çok güzel ve dolu, dolu geçti. Görev ve ziyaretlerimizi zamanında ve yerinde yaptık. Erken gelmenin tadını çıkarmış olduk.

ALKUŞ TURİZM 2018 HAC ZİYARETLERİ( MEKKE)

23/Temmuz/2018 Pazartesi: İkindi saatlerinde saat 17:00 de Mekke’deki otelimize yerleştik. Daha sonra Gece saat 23:00 de umremizi yapmak için Kâbe’ye gittik. Tavaf ve sayımızı gurup olarak yaptık. Oldukça rahat ve kolay oldu. Erken gelmiş olmanın rahatlığını yaşadık. Otelimize döndük ve tıraş olup ihramdan çıktık. Kayıp hacımız olmadı. Rahat bir şekilde görevimizi yerine getirdik. Mekke otelimizde tek şirket Alkuş olarak kalmamız, Otelimizin Mekke şişe merkez bölgede olması Hacı adaylarımızın rahat etmesini sağladı.

1) TAVAFLARIMIZ: Mekke’ye geldiğimiz ilk günden itibaren günlük tavaflarımıza başladık ve gurubumuzla tavaf ettik. Öğleden ve Yatsıdan sonra olmak üzere gurubumuzla günde iki defa tavaf yaptık. Gurubumuzun bu tavaflara katılımı güzel oldu. Tavaflardan sonra topluca dua edip tavaf namazlarımızı kılıp, hacılarımıza bilgiler verdik. Hac yaklaşınca tavaflarımıza ara verdik. Otelimizde hac toplantılarımıza başladık. Öğle ve yatsı namazlarından sonra otel mescidinde hac derslerimize devam ettik. Arafat’a çıkacağımız zaman yapılacakları anlattık. Hacılarımızı bilgilendirdik.

2) İÇ ZİYARETLERİMİZ: Bir gece yatsı namazından sonra Ebu Süfyanın ve Ebu Cehilin evlerini tarif ettik ve bilgi verdik.  Darul Erkam denilen ilk Müslümanların toplanma yerini anlattık. Hz Ömer ve Hz Hamza’nın burada Müslüman olduğunu söyledik.  Peygamberimizin doğduğu ev, Cebeli Kubeys ve Ecyad tepesi hakkında bilgi verdik. Mescidi Raye (sancak mescidi), Mescidi Şecere (ağaç mescidi), Mescidi Cin ve Cennetül Mualla kabristanlığını ziyaret edip bilgi verdik.  Yatsı tavafından önce Kâbe ve önemli mekânları ile Hacerül Esvet, Mültezem, Rüknü Yemani ve altınoluk, hicri İsmail, Micen (Cebrail’in peygamberimize imam olduğu yer) hakkında bilgi verdik. Hacılarımız Altınoluğun altında ve Micen ’de namaz kıldılar. Mültezem ’de dua ettiler.  Darun Nedve (o zamanki hükümet konağı), Peygamberimizin halası Ümmi Haninin evi, Miraç başlangıcı, Peygamberimizin Burağı bağladığı direk hakkında bilgi verdik. Birgün öğleden sonra Sümeyye validemizin kabrinin olduğu kabristanlığa gittik. Hz Ebu Bekir’in, Hz Hamza’nın evinin olduğu mescitlerden, Halit bin Velit mescidinden Ömer dağı ve civarı hakkında bilgi verdik.

3) DIŞ ZİYARETLERİMİZ: 09/Ağustos/2017 Çarşamba günü Mekke’yi Mükerreme dış gezimizi yaptık. Önce Cebeli Nur ile Cebeli Sevr’i anlattık. Peygamber efendimizin hicretini ve Sevr mağarasında Hz Ebubekir ile saklanmasını anlattık. Cebeli Nurda inen vahyi ve Peygamberimizin Peygamber oluşunu anlattık. Buradan Arafat’a gittik Önce Mescidi Nemire’ye gittik, bu mescidin yarısı Arafat sınırları içinde yarısı dışında kalıyor. Burada Arafat’ın önemini anlattık. Buradan Cebeli rahme ye gittik ve yukarıya kadar çıktık. Hz Âdem ile Havva validemizin buluşmasını, Peygamberimizin veda hutbesini anlattık. Cebeli Rahme’de dua ettik. Arafat’taki Osmanlı su kanallarını ve Mimar Sinan’ın hizmetlerini anlattık. Arafat’tan sonra Müzdelife ’de Meşaril haram mescidine gittik, Müzdelife mescidi hakkında bilgi verdik. Hacıların Müzdelife ‘de yaptığı görevleri anlattık. Meşaril Haram mescidi açık idi içerisine girip bilgi verdik. Müzdelife ’den sonra Mina şeytan taşlamaya geldik. Şeytan taşlama hakkında hacı adaylarımıza bilgi verdik.  Hacca yakın bir gece yatsı namazından sonra şeytan taşlamaya tatbikat amaçlı yaya yürüdük. Mescidi Akabeyi ziyaret ettik. Akabe biatleri hakkında bilgi verdik.  Şeytan taşlama için tatbikat yaptık. Sevr ve nur dağına çıkmak isteyenleri ise hacdan sonra gece ayrı ayrı iki gecede götürüp çıkmak isteyenlere yardımcı olduk.

4) UMRELERİMİZ: Bütün umrelerimizi gece yaptık. Yatsıdan sonra saat 22:00 da otelden hareket ettik. Birinci umremizi Medine’den gelirken yaptık. İkinci Umremizi Hudeybiye ’den yaptık. Hudeybiye Mescidinde Hudeybiye antlaşmasını anlattık. İhram niyetimizi mescidin içinde yaptık. Dışarı çıkınca eski mescidin olduğu yerde dua yaptık.  Üçüncü  umremizi Cirane mikatından yaptık. Cirane kuyusunun olduğu yerde Peygamber efendimizin Huneyn savaşından ve Cirane’de ganimetlerin taksiminden bahsettik. Şifalı olduğu kabul edilen Cirane suyundan aldık. Dördüncü umremizi Tenim mikatından gece yaptık. Tenim’e giderken Mescidi İcabeye uğradık burası hakkında bilgi verdik. Yine Tenim’e giderken Mekke şehitliğine, Hz Ömer’in oğlu Abdullah’ın mezarının bulunduğu kabristanlığı ziyaret ettik. Beşinci umremiz yine Tenim mikatından oldu. Buradan dönerken Peygamber efendimizin hanımı Meymune validemizin kabrine uğradık, Meymune validemiz hakkında bilgi verdik. Mekke’nin Fethinden bahsettik. Altıncı umremiz için gece Arafat’a gittik.  Arafat’ta kalacağımız çadırların olduğu yerde 17 nolu mektep çadırlarında niyet ettik. Müzdelife ’ye geldik. Bu akşam sanki bir Arafat tatbikatı gibi oldu. Yedinci umremiz bayramdan sonra Arafat’tan ve Mescidi Nemire ’den yaptığımız umremiz oldu.

DERSLERİMİZ: Hareme gidemediğimiz günlerde öğlen ve yatsı namazını müteakip otel mescidinde ve lobide otelimizdeki derslerimiz ile hacılarımızı bilgilendirdik.  Arafat, Müzdelife, Mina hakkında bilgi verdik. Bir gece Mina’ya gidip şeytan taşlama tatbikatı yaptık. Şeytan taşlarken de bu tatbikatın faydasını gördük. Mescidi Akabeyi ziyaret ettik. Bir gece otelimizin mescidinde gurubumuzla beraber tespih namazı kıldık. Derslerimizle hacılarımızın bilgili ve doğru görev yapmalarını sağladık. Din görevlilerimiz otel mescidinde beş vakit namaz kıldırdılar. Beş vakit otelimizde ezan okundu. Bayan din görevlileri mukabele okudu. Her Cuma akşamı özel programlar yapıldı. Diyanet irşat ekibinden Eskişehir ve Bursa müftülerimiz konuşmacı olarak geldiler. Bunlara hacı adaylarımızdan katılım yüksek oldu.

HAC: 19.Ağustos. Pazar günü gecesi Otelimizde ihramlanıp, Otel mescidinde ihram namazlarımızı kıldık, Hac niyetimizi toplu olarak yapıp birbirimizle helalleştikten sonra Arafat’a çıktık. Akşam namazını kılınca bayanlar, Yatsı namazını kılınca erkekler Arafat’a intikal etmiş oldu. Arafat intikalimiz zamanında ve erken gerçekleşmiş oldu.

20.Ağustos. Pazartesi günü Arafat vakfemizi yaptık. Gece Arafat çadırımızda Teheccüt namazlarımızı kıldıktan sonra zikir ve dualar yaptık. Arafat’ta Öğle ile İkindi namazlarımızı cemi taktim olarak öğle namazı vaktinde kıldık, arkasından vakfeye durduk dualar ettik. Güneş battıktan sonra Müzdelife’ye intikal başladı. Gece Müzdelife ‘ye geldik. Akşam ve Yatsı namazlarımızı cemi tehirle Müzdelife ’de kıldık. Daha sonra bayram günlerindeki şeytan taşlamak için taşlarımızı Müzdelife’de topladık. Sonra Müzdelife’deki çadırımıza geçtik. Burada iki saat kadar dinlendikten sonra, Sabaha karşı sabah namazını kılacağımız ve arkasından Müzdelife vakfesi yapacağımız yere kadar yürüyerek gittik. Sabah namazımızı Müzdelife‘de kılıp namazdan sonra Müzdelife vakfemizi yaptık. Kestirme yollardan Mina’ya varıp sabah erken saatlerde şeytan taşladıktan sonra otelimize döndük. Öğle vakti ihramdan çıktık. Öğle Namazından sonra hacılarımızla mescitte toplandık, birbirimizle bayramlaştık ve haccımızı tebrik ettik daha sonra kalan görevlerimizin gün ve saatlerini, programlarını hacılarımıza söyledik. Gece yatsıdan sonra bayramlaşma ve diploma merasimi yaptık. Bayramın ikinci günü gece yatsıdan sonra haccımızın tavaf ve Say’ını yapmak üzere haremi şerife şirket olarak tuttuğumuz otobüsler ile gittik.  İkinci ve üçüncü günlerde ikindiden sonra şeytan taşlamaya gittik rahat bir şekilde şeytan taşladık.  Türkiye’ye dönüşümüzden önce veda tavafımızı yapıp görevlerimizi bitirdik.

Allah c.c Haccımızı kabul etsin, karşılığı Cennet olan ibadetlerden eylesin. Hacılarımızdan ve Hocalarımızdan Allah c.c razı ve hoşnut olsun. ÂMİN